Rond Sinterklaas gaan we massaal aan de chocoladeletters. Achter dit lekkers schuilt echter een bittere realiteit. Hoe motiveren we het publiek om juist in deze periode daarbij stil te staan en te kiezen voor ‘goede’ chocolade? Dat was de vraag aan Persuade voor onze eerste campagne voor Tony’s Chocolonely.
Grootschalige ontbossing. Uitbuiting. Meer dan 1,5 miljoen kinderen die illegaal werken op plantages. Dat is de werkelijke wereld achter cacao. Tony’s Chocolonely wil hier een einde aan maken en laat al jaren zien dat het anders kan. Door een hogere prijs te betalen voor cacao en hun plantages te ondersteunen.
Een gelaagd verhaal dat we vertaalden naar een simpele oproep: Strooi goed!
Activistisch, positief en toch ook heel erg Sinterklaas. De campagne trapte af met een out-of-home campagne in de grote steden inclusief posters waar je direct een chocoladeletter van af kon halen. De inzet bestond verder uit online video en instore communicatie in de supermarkten. Ook kregen online klanten van Omoda, als verrassing een letter in hun schoen.
Zo zetten we opnieuw een stap naar het einde van uitbuiting in cacao.