MONUTA

openheid zet monuta op scherp.

Binnen de uitvaartbranche is het gebruikelijk om met zware emoties te communiceren. Dit heeft impact, maar voelt ook verstikkend. En maakt een onderwerp dat ingewikkeld is, nog lastiger om te bespreken. Bovendien maakt het niet duidelijk wat er allemaal bij een uitvaart komt kijken, waardoor mensen niet goed weten wat ze moeten regelen en wat het kost.

Monuta gelooft in een samenleving die open en toegankelijk met afscheid omgaat. En wil de conventie doorbreken. Daarom we formuleren in 2021 de merkbelofte ‘Open over afscheid’. Waarmee we iedereen uitnodigen om hun uitvaartwensen open te bespreken. En ook zelf zelf zijn we open over de kosten en mogelijkheden.

We zetten in op een full-funnel aanpak waarin we eerst in lokale uitingen de eigen uitvaartverzorgers een podium geven, daarna schalen we op naar landelijke campagnes via video (online en tv), radio, display en socials. Met uitingen over de merkbelofte en doorvertalingen naar bewijsvoering. Voor verzekeringen ontwikkelen we een onlinecampagne gesegmenteerd op leeftijd. Met activaties moedigen we aan om open over afscheid te zijn: we delen cake uit om het gesprek te openen, introduceren de ‘reken-maar-uitvaart-quiz’ en organiseren jaarlijks de herdenking November2Remember.

De nieuwe merkbelofte en communicatie werken. De voorkeur voor Monuta groeit. We koppelen de goede associaties aan het merk en het marktaandeel stijgt. Zo bouwen we in vier jaar een campagne die impact maakt, met een boodschap die steeds concreter en relevanter wordt.

Casefilm
Merkfilm
Thema: één vertrouwd gezicht bij Monuta
Thema afscheidswensen
Algemeen: troost/herdenken
Algemeen: afscheidswensen
Verzekeren doelgroep 18-jarigen
Verzekeren doelgroep 19-30-jarigen
Verzekeren doelgroep 30-45-jarigen
Verzekeren doelgroep 30-45-jarigen
Verzekeren doelgroep 45-60-jarigen
Verzekeren doelgroep 60-75-jarigen

bekijk meer cases

cross